ChiRunning & ChiWalking in Arnhem / Nijmegen

Leer alles om blessurevrij en met meer gemak & plezier hard te lopen!

  • BASISCURSUS CHIRUNNING  DRIE ZATERDAGOCHTENDEN: 9; 16 EN 23 SEPTEMBER VAN 9:30 TOT 12:30 UUR IN SONSBEEKPARK 
  • LIEVER EEN WORKSHOP IN EEN DAG? SCHRIJF JE NU IN VOOR DAGWORKSHOP OP ZA 21 OKTOBER IN SONSBEEKPARK IN ARNHEM; ONTDEK DE VOORDELEN VAN CHIRUNNING
  • ‘START TO CHI’ in Arnhem, LEER DE BASISTECHNIEK EN BOUW IN 10 WEKEN OP NAAR EEN HALF UUR HARDLOPEN, NIEUWE REEKS START ZATERDAGOCHTEND 30 SEPTEMBER van 10 tot 11 uur.

ChiRunning is een hardlooptechniek waarbij je alle onnodige beweging weglaat en nergens meer spanning op je spieren hebt dan nodig is. Als je deze natuurlijke manier van hardlopen te pakken hebt, loop je licht en ontspannen, is de kans op blessures minimaal en loop je energiezuinig.


Start to Chi: bouw in 10 weken rustig en verantwoord je conditie op!

Start to Chi is dé manier om te starten met hardlopen! Voor iedereen die lang niet gesport heeft of uit een hardnekkige blessure komt. Het programma volgt een rustige opbouw met een combinatie van hardlopen en wandelen. Zo is sporten leuk en blijf je gemotiveerd. Bovendien zorgt ChiRunning ervoor dat je na drie keer niet (weer) geblesseerd afhaakt. Na 10 weken kun je een half uur tot 3 kwartier hardlopen of kun je met gemak 3 kwartier lang hardlopen en wandelen. Je werkt iedere keer samen aan je looptechniek en conditie. Daarbij krijg je een schema op maat om zelf nog twee keer in de week te oefenen.

Start to chi: kleine groep, goede feedback op je techniek en leuke trainingen.

10 zaterdagen achter elkaar
VANAF ZATERDAG 30 SEPTEMBER
Van 10:00 tot 11:00 uur
Sonsbeekpark, Arnhem
Kosten 135 euro

Inschrijven (GRAAG BIJ ONDERWERP VERMELDEN: START TO CHI september 2017)


Over ChiRunning

De techniek is in de VS ontwikkeld door Danny Dreyer en krijgt steeds meer bekendheid in binnen- en buitenland. In de techniek wordt de souplesse, bewuste  en efficiënte manier van bewegen van T’ai Chi toegepast op het hardlopen.

Meer resultaat door minder te doen

In de ChiRunningtechniek ontzie je gewrichten, beenspieren en pezen, zodat de kans op overbelastingsblessures minimaal is. Kenmerkend zijn de kleine passen, de gebogen knieën en het korte grondcontact. De techniek is erop gericht om de voorwaartse beweging zo min mogelijk te verstoren. Een Chi Runner gebruikt de zwaartekracht om vooruit te komen, in plaats van tegen de zwaartekracht in te werken, wat je doet als je – zoals de meeste renners doen – met je lichaam rechtop loopt.

Door met je enkels, heupen en schouders op een lijn iets voorover te hellen, net voorbij het evenwichtszwaartepunt, krijg je de benodigde aandrijving voor het bovenlijf. De voeten en benen landen zoveel mogelijk onder het lichaam. Het meewerken met de kracht van de zwaartekracht en de uitlijning van je lichaam zorgen ervoor dat je energiezuinig loopt. De kleine passen, het korte grondcontact, de landing vlak onder het lichaam maar vooral een goede lichaamshouding met heel veel ontspanning in de ledematen, voorkomen blessures.

Voor iedereen

ChiRunning is voor iedereen haalbaar. Tijdens een workshop of cursus leer je stap voor stap terug te gaan naar deze natuurlijke manier van hardlopen. We focussen ons vooral op de techniek, daarom is een workshop zowel voor de beginnende als de gevorderde renner geschikt. Een workshop/cursus ChiRunning is een mooie start van een andere benadering van hardlopen, zowel qua techniek als qua beleving. Het aanleren van de techniek vraagt wel iets van je, je wordt gevraagd oude patronen los te laten en nieuwe aan te leren maar het vooruitzicht is hardlopen met meer gemak (en dus meer plezier) en een minimale kans op blessures.

Ben je nieuwsgierig of de techniek iets voor jou kan zijn, neem dan gerust contact met me op voor meer informatie of kijk bij het aanbod.